5 съвета за оптимизиране на менюто във вашия ресторант

5 съвета за оптимизиране на менюто във вашия ресторант

Ако работите в ресторант, знаете добре, че имате само три минути, за да направите добро впечатление на вашите гости. Въпреки това, мениджърите в някои ресторанти не разбират, че гостите не се впечатляват толкова от визуални ефекти в атмосферата. Те играят роля, разбира се, но това далеч не е най- важно за тях.

Представете си, че имате намерение да се срещнете с приятели в ресторант за обяд. Търсите място, когато виждате ресторант с невероятен изглед. С приятни очаквания може да влезете в атмосфера с приглушени светлини, лека музика и шикозни маси. Ще попитате за менюто, но то изглежда като най- евтиния ламиниран сертификат. Избраните ястия са случайно разположени в комбинации, които не се допълват взаимно. Основните описания са в сблъсък със стила на някои места. Плюс това приглушеното осветление прави менюто почти нечетливо. Ти просто седиш разочарован, и се чудиш дали трябва да си тръгнеш.

Ако освен че ресторанта изглежда привлекателен, логично е да се организира меню с примамливи блюда, и тогава сценария би бил друг. Това се нарича “мърчандайзинг меню”.

Мърчандайзинг меню
Мърчандайзинг менютата, когато се използват правилно, могат да помогнат на собствениците на ресторанти да избегнат тези грешки.

Докато екстериора и интериора може да вдъхновят гостите да разгледат вашия ресторант, добре оформеното меню може да впечатли клиентите много повече. Умния мърчандайзер може да ви насочи, за да изберете повече детайли и по- скъпите ястия. Ясно е, че "сладкото" меню, което показва на клиентите точно това, което те искат да получат, е мощен инструмент за продажби. Разберете, че мърчандайзинг менюто  може да помогне за определяне на концепцията за вашия ресторант, съвпадение с очакванията на клиента, и допринася за дълголетие на ресторанта.

5 елементи за укрепване на мърчандайзинг менюто 
Мърчандайзинг менюто включва някои елементи, които могат да донесат по- голяма печалба:

  1. Дизайн в стил – дизайн на менюто- това е първото нещо, което вашите гости ще забележат. Затова менюто не трябва да изглежда като просто още един ламиниран лист. Дизайна на менюто се изготвя с намерение, с помощта на визуално последователни елементи и лесни за използване материали.

Други варианти на дизайна включват:

  • Менюто се показва на дървени подложки за рязане
  • Ретро илюстрации и графики
  • Игриви шрифтове и цветове
  • Забавно сгънати оформления
  • Интересен визуален език
  • Модерен, изчистен дизайн
  • Рустик, “занаятчийски” дизайн

Въпреки че може да имате свои собствени предпочитания, създайте меню, което ще допълни пейзажа и интериора на вашето заведение. Това ще помогне на гостите да обвържат менюто с ресторанта и предизвиква чувство на благоговение. Например, ако има огромен аквариум, доминиращ в главната трапезария, в менюто може да има закачливи илюстрации на морско дъно или да има форма на балон или на риба, или да се използва бял и син цвят.

  1. Изображенията – това е визуален свят, в който живеем, така че да покажете вашите чинии с изображения може да бъде ефективна тактика. Образите на вашата храна ще вдъхновяват посетителите при тяхната покупка. Добавянето на изображения от най- добрите ястия и деликатеси в менюто ще продаде повече, отколкото една умна фраза. Думата “печено месо”, най-вероятно, няма да предизвика същия брой аплодисменти, като едно изображение на апетитно червено месо.
  1. Провокиращо съдържание– съдържанието трябва да бъде разбираемо и да съответства на идеята. Няма смисъл да се говори за вкусните ястия. Думите и фразите, които използвате, трябва да впечатлят гостите, които желаят да ги опитат на вкус. Кажете на посетителите, че те ще получат най- доброто, като използвате думи като “свободни”, “специален”, “най- добрият”, “готвач” и т.н. Съдържанието трябва да бъде лесно за четене, вие не искате вашите гости да получат кривогледство, докато се опитват да го прочетат.

Показването на цените е още един проблем. Много от посетителите гледат цената, преди да изберат храна. Вие искате да се сервира, за да впечатлите гостите преди цените. Винаги е по- добре да се напише цената под описание на ястието, така че гостите първо да видят детайлите, преди да преценяват цената.

  1. Съвместимостта е задължителна – дизайна на менюто трябва да допълва интериора на ресторанта; това подобрява атмосферата, която сте създали. Ако в ресторанта си наблягате на шоколадовите специалитети, помислете за елементи на интериорния дизайн в кафяво и допълване на менюто със същия шоколадово- кафяв цвят с кремав оттенък.
  1. Представянето е важно – чистота и елегантност- това са ключови думи. Вашите гости не искат да виждат скъсани, износени страници. Скъсаното, мръсно меню, най- вероятно ще отблъсне гостите и ще предизвика опасения за нивото на чистота във вашето заведение. Представете си, че предлагате на клиента меню, инкрустирано с частици на различни хранителни продукти. Пфу! Това означава, че няма продажби, няма гостите, и означава ниско ниво.

Нека вашето меню говори само за себе си и за ресторанта. Мислете за менюто като маркетингов прием, като визитна картичка. В този занаят се знае, че стандартът увеличава продажбите.

Кратък URL:http://bit.ly/2fdFkmk

Michelle Roebuck

За автора:Мишел Робак

Вашият коментар

Close Menu
%d блогъра харесват това: