Правителството да ограничи термини като “прясно” и “естествено” в рекламите за храни

Правителството да ограничи термини като “прясно” и “естествено” в рекламите за храни

" Храните, съдържащи добавки, и/или са подложени на опаковане, съхранение или други процеси по веригата за доставка, не се наричат "прясно съхранени" или " прясно опаковани"."

Ню Делхи: Министерството на здравеопазването предложи широки промени в закона, за да ограничи използването на термини като "пресни", "натурални", "традиционни" и "оригинални" в рекламите на хранителни продукти.

Например, проектът за регламент относно безопасността на храните и стандартите (реклама и рекламации) предвижда, че терминът "прясно" може да се прилага само за продукти, които не са били преработени по никакъв начин, освен измити, обелени, охладени, необходими за безопасното му потребление, без да се променят основните им характеристики.

Проектът, изготвен от Института за безопасност на храните на Индия (FSSAI), също така ясно посочва, че "прясно" или "натурално" няма да има друг значение, освен буквалното.

Проектът, който е разработен от IANS, също се стреми да ограничи използването на думата "натурален" само до храни, получени от признат източник, като например растение, животно, микроорганизъм или минерал, и към които не е добавено нищо.

Такива продукти би трябвало да бъдат подложени на обработка, която би го направила подходяща за консумация от човека, като опушване без химикали, готварски процеси като печене, бланширане или дехидратиране, замразяване, концентрация, пастьоризация и стерилизация. Опаковането трябва да се извършва без химикали и консерванти.

"Натурален" също така не може да се използва за комбинирани хранителни продукти, които могат да бъдат описани като "направени от естествени съставки".

"Комбинираните храни сами по себе си не трябва да бъдат описани директно или имплицитно като естествени, но такива храни могат да бъдат описани като" произведени от естествени съставки ". Това ще се отнася и за думи като" истински ", когато се използва вместо " естествено "или " природно ", и те няма да се използват", се казва в проектопредложението, което сега призова за мнението на заинтересованите страни, преди проекта да бъде финализиран.

В него се казва, че терминът "традиционен" може да се използва само за описване на рецепта, фундаментална формулировка или метод за преработка на продукт, който съществува за значителен период от време, предава се от поколение на поколение, и би трябвало да се е запазил в значителна степен непроменен с течение на времето.

"Терминът" оригинален "се използва само за описване на храна, приготвена за формулировка, чийто произход може да бъде проследен, и който остава по същество непроменен с течение на времето, не трябва да съдържа заместители на основните съставки, и може да се използва, за да опише процес, при условие че това е първият процес, който се използва при производството на храната и който остава по същество непроменен във времето, въпреки че може да бъде масово произведен ", се казва в доклада.

Проектът, в който има пет точки, които ясно посочват ограниченията, също се отнася до здравните претенции на продуктите.

"Здравните претенции за обогатени хранителни продукти като например за витамин А- помагат за предотвратяване на нощната слепота, желязо за борба с анемията, йод, необходим за нормален растеж, щитовидната жлеза и мозъчната функция. Тиаминът се изисква за нормална нервна и сърдечна функция" добавяйки , че за да се получат претендираните ползи, дневният прием на хранителната съставка (например 3g бета-глюкан) трябва да се взема от една и съща храна или всяка друга храна, която осигурява хранителната съставка, съдържаща полезната хранителен  съставка ".

Проектът гласи, че твърдението, че дадена храна има определени хранителни или здравни качества, трябва да бъде научно обосновано чрез валидирани методи за количествено определяне на съставката или веществото, което е основата за претенцията.

"Всички отрицателни права, свързани с дадена претенция, трябва да се появяват в едно и също зрително поле, без да се претендира или насърчава продажбата, доставката, употребата и потреблението на хранителни продукти, като се използва логото и лицензът на FSSAI. здравословен начин на живот ".

"Рекламите за храна или напитки не трябва да се рекламират или изобразяват като заместител на храната. Твърденията в реклами не трябва да противоречат на информацията върху етикета или опаковката на храната или напитката", се казва в текста.

Source : https://retail.economictimes.indiatimes.com/news/industry/government-to-restrict-terms-like-fresh-natural-in-food-ads/61768718
By IANS (Nov 23, 2017)

Вашият коментар

Close Menu